research gate

شبکه اجتماعی research gate

 

 

این شبکه در سال 2008 توسط 2 فیزیکدان و یک متخصص علوم رایانه با هدف برقراری ارتباط بین پژوهشگران و فراهم شدن زمینه‌های همکاری بین آنان ایجاد شد. در حال حاضر یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی علمی در جهان است. کار با این شبکه بسیار راحت بوده و امکان اشتراک تولیدات علمی، ارسال پرسش و دریافت پاسخ از اعضا، جست‌وجوی شغل و....میسر است. این شبکه بیش از چهار میلیون کاربر از اساتید و دانشجویان سراسر جهان دارد که فقط از طریق رایانامه (email) دانشگاه یا موسسه‌های تحقیقاتی در آن عضو می‌شوند و به همین دلیل، افراد غیردانشگاهی به راحتی نمی‌توانند در آن عضو شوند دانشمندان و محققان می‌توانند پس از ثبت نام، مقالاتشان را به اشتراک بگذارند، سوال بپرسند و به سوالات دیگران پاسخ دهند و همکاران یکدیگر را بشناسند.

از امکانات این سایت می‌توان به بخش پرسش و پاسخ، انتشار مقالات و آشنایی با محققان سراسر جهان اشاره کرد.
پرسش و پاسخ
این بخش، مکانی برای طرح سوالات هست که برای سریع‌تر پاسخ گرفتن می‌توان تا پنج زمینه مرتبط را انتخاب کرد تا این سوال در آن‌ها منتشر شود و در بیش‌تر موارد، پس از چند روز جواب مستند و قانع کننده‌ای می‌توان گرفت
انتشار مقالات
اساتید و محققان معمولا عنوان مقالات خود را برای آشنایی در این سایت مطرح می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی برای بارگذاری هم قرار داده شده و در سایر موارد می‌توان درخواست مقاله را داد.
آشنایی با محققان
می‌توانید با محققان مختلف ارتباط برقرار کرده و از مهارت‌های آن‌ها اطلاع پیدا کنید. آدرس سایت:

 

https://www.researchgate.net/home

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء