برچسب‌ها

رفیق اعلی: روزنه ای به زندگی فرانچسکوی قدیس

  • عنوان کتاب: رفیق اعلی
  • نویسنده: کریستیان بوبن
  • مترجم: پیروز سیار
  • ناشر: نشر آسیم
  • سال نشر: 1398
  • دسترسی:

    مشاهده وضعیت امانت

  • کریستیان بوین که از چهره های سرشناس ادبیات معاصر فرانسه است در کتاب «رفیق اعلی» کوشیده است تا با دیدی فلسفی و زبانی شاعرانه به تفسیر زندگی فرانچسکوی قدیس بپردازد.

    فرانسوا آسیزی معروف به فرانچسکوی قدیس از معروفترین روحانیان دنیا و بنیانگذار فرقه‌ای روحانی-عاطفی است که از از رابطه عاطفي مادر و فرزند الهام گرفته است و عاطفه مادرانه را سرچشمه تقدس مي‌داند . فرانچسکو به خاطر عقایدش خانواده مرفه خود را ترک می‌کند و عمرش را در انزوا، وقف خدمت به بيماران جذامي در جذامخانه مي‌نماید كه اين شرايط باعث تحول روحي و سير معنوي در او مي‌شود.

     

    کتاب (رفیق اعلی) گذری کوتاه بر زندگی فرانچسکو و سیر تحول معنوی او و نیایش‌های وی می‌باشد. قسمت اول کتاب به زندگی فرانچسکو می‌پردازد و قسمت اخر پاسخ نویسنده به سوال "چه چیز به زندگی شما معنا می دهد ؟"است.

    جستارهایی از کتاب:

    ما درون شهرها و حرفه‌ها و خانواده‌ها زندگی می‌کنیم . اما جایی که به راستی در ان زندگی می‌کنیم، مکانی مادی نیست، جایگاه راستین زندگی ما همان مکانی نیست که روزهایمان را در آن سپری می‌کنیم ، بلکه جایی است که در ان امید می‌بندیم بی‌آنکه بدانیم چه چیز امیدوارمان ساخته است.

    سنگ‌هایی که جاده‌های ما را فرش می‌کنند آسوده خاطرند. می‌دانند که هرگز چنین اهانتی در حقشان روا نمی‌داریم که آنها را در دیوارهای بلند کنار هم بفشاریم تا روز را از شب و آدمی را از برادرش جدا سازند.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
    469   دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 20 ارديبهشت 1399 ساعت 03:18

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء