از عشق با من حرف بزن

  • عنوان کتاب: از عشق با من حرف بزن
  • نویسنده: اریش ماریا رمارک
  • مترجم: پرویز شهدی
  • ناشر: نشر به سخن: انتشارات ‏‫مجید
  • سال نشر: 1397
  • دسترسی:

    مشاهده وضعیت امانت

  • اریش ماریا رمارک نویستده آلمانی است او که قلمی تلخ و طنزی گزنده دارد تاثیر جنگ‌های بزرگ جهانی و پیامدهای آن را در داستان کتاب‌هایش دخیل کرده و از هرگونه بزرگنمایی، قهرمان‌زایی دروغ و بیهوده‌گویی خودداری کرده است از آثار دیگر این نویسنده می‌توان «در غرب خبری نیست»، «بعد»، «کورسوی زندگی»، «تبعید شده ها» و… اشاره کرد. کتاب "از عشق با من حرف بزن" داستان  پزشکی آلمانی به‌نام «راویک» است که هنگام جنگ جهانی، به‌طور غیرقانونی پناهنده فرانسه شده و در آن‌جا نیز به‌صورت غیرقانونی طبابت می‌کند و چون پزشک ماهری نیز هست بسیار مورد توجه مراجعین قرار می‌گیرد. یکی از روزها هنگام نجات زنی که قصد خودکشی داشت، گرفتار عشق می‌شود، ولی به‌دلیل پناهندگی غیرقانونی نمی‌تواند ...

    در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

    چه چرندیاتی به هم می‌بافی، راویک.

    -خوب معلوم است که دارم چرند می‌بافم. از همه چیز گذشته، آدم پی می‌برد که با چرندیات است که می‌تواند زنده بماند، نه با نان خشک حقیقت. اگر به جز این بود به سر عشق چه می‌آمد؟

    -این حرف‌ها هیچ ربطی به عشق ندارد، خودت این را بهتر می‌دانی.

    -برعکس، همین حرف‌ها هستند که عشق را زنده نگه می‌دارند. اگر جز این بود، وقتی یک بار عاشق می‌شدیم، دیگر پس از آن نمی‌توانستیم کسی را دوست بداریم. در حقیقت بازمانده‌ای از کشش نسبت به کسی که ترکش کرده‌ای، یا او تو را ترک کرده، به شکل هاله‌ای در می‌آید روی سر جانشینش. واقعیت از دست دادن عشقی، به عشق بعدی نوعی جاذبه‌ی شاعرانه می‌دهد. این موضوع جزو قدیمی‌ترین توهم‌هاست.

    -به نظرم هیچ چیز زشت‌تر از این حرف‌هایی که می‌زنی نیست.

    -با تو هم عقیده‌ام.

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
    678   دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 14 دی 1398 ساعت 05:09

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء