برچسب‌ها

رفیق اعلی: روزنه ای به زندگی فرانچسکوی قدیس

  • عنوان کتاب: رفیق اعلی
  • نویسنده: کریستیان بوبن
  • مترجم: پیروز سیار
  • ناشر: فرهنگ نشر نو: نشر آسیم
  • سال نشر: 1398
  • دسترسی:

    مشاهده وضعیت امانت

  •  یكی از مهم‌ترین كتابهای بوبن کتاب "رفیق اعلی"  است. این اثر كه برنده چند جایزه مهم ادبی، از جمله جایزه بزرگ ادبیات كاتولیك، شده است نقطه اوج كار بوبن است و از میان حدود سی عنوان كتاب از این مؤلف، "رفیق اعلی" تواناییهای روحی و ذهنی بوبن  را به شایسته‌ترین نحو به به تصویر می‌کشد. این كتاب درباره زندگی قدیسی به نام فرانچسكوی ایتالیایی است. این قدیس در خانواده ای متمكن به دنیا آمد، اما تحولاتی در زندگی او رخ داد كه سبب شد از محیط مرفه خانوادگی خود جدا شود و به خدمت جذامیان همت گمارد و در نهایت فرقه‌ای را پایه گذارد كه پیروان آن آرمان خویش را در فقر و اعراض از دنیا جست وجو می‌كردند.
    بوبن در كتاب رفیق اعلی قصد نگاشتن زندگینامه فرانچسكو را ندارد، بلكه هدفش این است كه از ورای زندگی این قدیس ایتالیایی، به آنچه مایه دغدغه خاطر او درباره زندگی بشر امروز است بپردازد و به بهانه سخن گفتن از سلوك معنوی این قدیس، به خلأهای روحی و عاطفی انسان امروز نزدیك شود و از آنها بحث كند.
    در كتاب چنین آمده است:
    «هیچ تقدسی عظیم‌تر از تقدس مادرانی نیست كه شستن كهنه‌ها و گرم كردن فرنی و حمام كردن كودك، آنان را از رمق انداخته است. مردان دنیا را در دست دارند و مادران جاودانگی را كه آن خود دنیا را و مردان را. فرانچسكوی كوچولو كه این زمان صورتش را به شیر واشك آلوده است، از آن روی در آینده تقدسی عظیم می‌یابد كه از این گنج احساس مادرانه بهره می‌گیرد وجانوران و درختان و جمله جانداران را از آنچه مادران همواره برای نوزاد خویش پدید آورده‌اند، برخوردار می‌سازد».

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
    720   دفعه آخرین ویرایش در شنبه, 20 مهر 1398 ساعت 07:54

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء