هیپی

  • عنوان کتاب: هیپی
  • نویسنده: پائولو کوئلیو
  • مترجم: مهدی آقامحمدزنجانی
  • ناشر: نگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
  • سال نشر: 1397
  • دسترسی:

    مشاهده وضعیت امانت

  •  رمان «هیپی» بر اساس تجربه شخصی‌ پائولو کوئلیو نویسنده مشهور برزیلی نوشته شده است. آنچه در این کتاب روایت می‌شود واقعی است.

     پائولو کوئلیو در سال ۱۹۷۰ با قطار از آمستردام به استانبول سفری داشت و موضوع کتاب هیپی نیز همین سفر است. پائولو در آمستردام با دختری به نام کارلا آشنا می‌شود و  تصمیم هر دو بر این می‌شود که با اتوبوس به نپال سفر کنند. با وجود اینکه زمان زیادی از آشنایی این دو نمی‌گذرد، اما در همان ۲۴ ساعت اولیه متوجه می‌شوند که رابطه‌شان کیفیت بالایی دارد و به همین سرعت به همدیگر وابسته‌ شده‌اند. ولی کارلا در دوراهی گیر افتاده از طرفی دلش نمی‌خواهد همراهی پائولو را از دست بدهد و از سوی دیگر برنامه‌ای هم برای ازدواج  در زندگی‌اش ندارد. در هرحال آنها در طول راه، ماجراهای فوق‌العاده‌ای از عشق و بیداری معنوی را تجربه می‌کنند و به تدریج دستخوش تغییراتی عمیق می‌شوند که ارزش‌های جدیدی را در زندگی‌شان به ارمغان می‌آورد. 

    پائولو کوئلیو با توجه به تجارب غنی که در طول زندگی‌اش داشته، در این کتاب ما را به عقب بازمی‌گرداند تا خاطرات نسلی را زنده کند که آرزوی صلح و این جسارت را داشتند تا تا قواعد موجود را درهم شکنند. در «هیپی» او ما را با مردی برزیلی آشنا می‌کند که می‌خواهد نویسنده شود و به دنبال معنایی عمیق‌تر از زندگی‌اش است. هیپی داستان سفری است که اولویت‌ها و ارزش‌های آدم‌ها در آن تغییر می‌کند. عشقی که مایه بیداری است و باعث انتخاب و تصمیم‌گیری می‌شود و سبب آغاز دوره‌ای تازه می‌شود … برای همین است که می‌گوید: «اگر می‌خواهی در مورد خودت بیاموزی، با کشف جهان پیرامونت شروع کن.»

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
    352   دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 30 خرداد 1400 ساعت 08:03

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء