American Memory

معرفی American Memory

 

وب‌سایت (American Memory) یک دروازه اطلاعاتی به منابع کتابخانه کنگره است. مجموعه آن از مجموعه کتابخانه کنگره و دیگر موسسات تأمین می‌شود و شامل تاریخچه وقایع تاریخی، مردم، مکان‌ها و عقاید‌ رایج در آمریکا می‌شود. این وب‌سایت امکان دسترسی آزاد و رایگان به مدارک دست‌نویس، صوتی، تصاویر ثابت و متحرک، نقشه، صفحات موسیقی آمریکایی را فراهم کرده است. همچنین شامل بیش از 100 موضوع می­باشد که بر اساس قالب اورجینال و یا خالق اثر تهیه و یا به کتابخانه اهدا شده است. قالب اورجینال شامل دست‌نوشته، منابع چاپی، عکس، پوستر، نقشه، صداهای ضبط شده، تصاویر متحرک، کتاب، جزوه و صفحات موسیقی می‌باشد. مطالب این وب‌سایت در قالب 23 مجموعه تاریخی به شرح زیر ارائه شده است:

جنگ‌های جهانی اول و دوم، آمریکایی‌های آفریقایی تبار، کتاب‌های معروف منتشر شده، فیلم‌های تبلیغاتی شرکت کوکاکولا، زندگی‌نامه و سخنان و مقالات رئیس جمهور‌ها، موسیقی فولکلور و آهنگ‌های مشهور، برده‌داری و قوانین آن، مطالب مذهبی و قوانین مربوط به زنان ایالات متحده آمریکا.

امکانات وب‌سایت:

به دو طریق می‌توان در این وب‌سایت به اطلاعات مورد نظر دست یافت:

1.جستجو: از طریق باکس جستجو موجود در بالاسمت چپ صفحه می‌توان به اطلاعات موجود در وب‌سایت دسترسی پیدا کرد.

2.مرور: با استفاده از گزینه مرور (Browse) که در بالای صفحه و همچنین سمت راست صفحه موجود است و لیستی از مجموعه سایت را نشان می­‌دهد که می‌توان به مرور مجموعه پرداخت و اطلاعات مورد نیاز را از طریق طبقه‌بندی ارائه شده مرور و کسب کرد. با کلیک بر روی گزینه More browse option)) می‌توان جستجو خود را بر اساس موضوع، زمان، مکان و نوع محمل اطلاعاتی محدود کرد.

در صفحه نخست وب‌سایت به منابعی اشاره می‌شود که دیگر در مجموعه‌های این وب‌سایت قرار ندارند و به مکان دیگری منتقل شده‌اند، این منابع از طریق جستجو و مرور وب‌سایت قابل دسترسی نبوده و برای دستیابی به آن‌ها می‌توان از طریق دو آدرس زیر به جستجو و مرور در آن‌ها پرداخت: http://loc.gov/search و http://loc.gov/collections.

تقویم روزنگار یکی از دیگر امکانات این وب‌سایت است که می‌توان از وقایع تاریخی مهم هر روز (مانند تولد و وفات افراد) مهم مطلع شد و منابع و آثار آن‌ها دست یافت. همچنین امکان مشاهده وقایع روز قبل و روز بعد را نیز وجود دارد.

با استفاده از گزینه (Teachers) می‌توان به منابع درسی، منابع مورد نیاز برای اساتید، وقایع، اخبار و منابع اضافی دسترسی پیدا کرد.

- استفاده از محدودگرهای موجود در بالای منابع درسی جستجو در این منابع را آسان‌تر کرده است.

- یکی دیگر از امکانات این بخش که کتابخانه کنگره ارائه می‌کند برنامه آموزش از طریق منابع مقدماتی برای معلمان است که می‌توانند از طریق این کتابخانه منابع مورد نیاز برای تدریس خود را به‌دست‌آورند.

- همچنین کتاب­‌های الکترونیکی رایگان در این حوزه نیز ارائه شده است.

با استفاده از امکان پرسش از کتابدار می‌توان موضوع مورد نظر خود را انتخاب کرده و از طریق چت آنلاین، برقراری ارتباط از طریق فکس و یا ایمیل با کتابدار در ارتباط بود. برخی ازبخش‌ها دارای گزینه چت آنلاین هستند که با نشانه قرمز رنگ (Chat) به کاربر این امکان را می‌دهد که راحت‌تر با کتابدار ارتباط بر قرار کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آيكون مراجعه

608000کتاب چاپی
2430نشریه چاپی
32600پایان‌نامه
3268865منابع الکترونیکی
102سیستم‌های رایانه
23600اعضاء